Showing posts with label Trips. Show all posts
Showing posts with label Trips. Show all posts
Salam~
Exam da abes n sekarang da dalam semester 6 iaitu semester terakhir kat Bandung ni
lepas ni akan balik UKM insyaAllah
So lepas exam haritu ktorang p Bali~~!!
4 hari 3 malam (2-5 Nov)
haha...best2
tapi malas pula nak tulis panjang2
so letak gambar je la :P
Hari Pertama
*ni kat Jimbaran Bay, ktorang jalan2 pastu dinner sambil tgk sunset..cantik sgt..Subhanallah
*cantik :)
Hari Kedua
*haha..ktorg bagi makan ikan..suke diorang dapat makan roti otw nak p Turtle Island :D
*scuba diving~!! tp ni bukan aku (malas nak transfer :P) n macam2 watersports yang lain
aku p scuba n Parasailing je sebab yg lain ak da pernah main kat Pangandaran haritu n ada yang cam x berminat...haha
petang tu ktorang p mandi2 kat pantai Nusa Dua pastu balik tido...penat...
Hari Ketiga
*gerak 2:30 pagi untuk p Dolphin Hunting kat Lovina Beach
*Dolphin~~ cute sgt diorang nih..n balik ak mabuk laut =__=''
*pastu lepak kat Gitgit waterfall. Banyak ulat bulu...huhu
*temple kat Tanah Lot...ktorang x wat pape yang menyekutukan Allah kat cni
just enjoying the view ok
Bali ni penduduknya ~70% Hindu..mmg banyak la temple kat sini
pastu balik~ n malam tu ada gempa bumi tp x kuat..
aku x rasa pun sebab dok sembang pengalaman masing2 sambil gelak2 dengan semangatnya
=__=''
Hari Keempat
*tengok tarian tradisional n teater called the Barong dance
x paham sgt cter dia..bantai je la..
*Monumen Perjuangan Rakyat Bali
Pastu shopping2 kat Krisna n Balik Bandung.....
*apa yang menyebabkan aku sedih meninggalkan Bali bukan sahaja kerana vspectacular view n tempat2 menarik tapi juga disebabkan Tour Guide ktorang yang sangat baik..huhu... Pak Ilyas namannya..
*sape nak p Bali boleh contact pak Ilyas..haha..
*depan bas kat Ngurah Rai Airport sebelum balik Bandung
pastu balik...sampai Bandung malam...
esoknya Hari Raya Aidiladha
isnin kelas....huhu
LAST SEM!!!
new tutormates
me
fiza
yahya
lina
faridah
syida
as
bea
ok da tu je...sampai aku update blog lagi..
salam :)
p/s: Study kat Indonesia ni cam lawatan sambil belajar
or Belajar sambil Melawat?? :P
n credits to kawan2 yg upload gambar n memudahkan aku untuk copy je kt sini :D
n credits to kawan2 yg upload gambar n memudahkan aku untuk copy je kt sini :D
Salam semua~~!!
ok...sebenarnya nk update blog ni dengan menceritakan pengalaman ak p trip haritu
tripnya ialah ke Pangandaran kat Jawa Barat, Indonesia
hmmm...boleh tahan la jugak
kami 5 orang p 3 hari 2 malam 30/4-2/5
ok...apa je yg ktorg wat??
so, pas ktorg smpi cam da ptg jugak la...
1st benda yg ktorg wat, main Banana Boat kat pantai Timur
1st time main, bole thn jgk la..pastu kne tinggal kt tgh2 laut...
aku ni dah la x reti berenang...haha
*nk main banana boat~ ignore the colourful trousers
pastu ktorang mandi kt pantai barat....
pastu p naik basikal yg leh naik 2 org tu...hehe
ok...malam tu, aktiviti ktorg mestilah makan~~!!!
seafood...adala beberapa jenis..
sembang2, main2
harga seafood tu leh thn gak la...
ak tambah nasi 3 kali....lapa sgt......haha
pastu balik tu tdo~~~
*makan makan makan~
*ibnu (tourguide) and pak antor (driver) diorang ni ramah :)
next day, ktorg igt nak tengok sunrise
tapi disebabkan malam tu hujan, matahari x kuar...cuaca mendung
so ktorg naik basikat jalan2
pastu berhenti tengok nelayan menuai hasil tangkapan
susah tau jadi nelayan...jadi hargailah ikan2 yang anda makan ye..
pastu sarapan...
*naik basikal 3 org :D
*nk tgk sunrise tp x nmpk.. :((
*susah tau tangkap ikan
then, ktorang p snorkeling...1st time gak,
naik bot p pantai Pasir Putih...
hmm....ada la batu karang kat ctu :D
ada monyet gak kt situ...jinak2 la jugak, x makan org pon :P
time snorkeling tu ak dapat allergic plak
x tau la ngan apa..
selama ni aku mandi laut ke, mkn seafood ke x de la pulak sampai allergic
maybe dia baru ter'sensitized'
sep baik fiza bawak antihistamine...tp ngntuk la mkn ubat tu
hmm....tgkla nanti bila2 ak jumpa doktor..
x pon da jadi doktor nnt ak rawatla sendiri :P
ok....pastu ktorg makan tengah hari.....
next destination, ktorg p Green Canyon...
jauh gak la daripada pantai tu
tp ktorg p dia jadi brown canyon sbb mlm sebelumnya tu hujan...haha
besela air sungai pas hujan, jadi keruh pastu deras sangat..
x dapat la ktorang nak mandi manda kat situ
*deras sangat air dia
*lawa kan

*kalo x hujan camni la
sebelum beredar dari situ, sempat lagi beli durian...
huhu...kempunan lama sangat x jamah durian...
kat cni durian mahal.....huhu..beli la dalam 3 biji..
pastu bertolak ke batu Hiu..
kt sini. ktorang tgk ombak...mmg cantik la tempat tu
makan durian skali kat situ..haha..nikmat sgt >__<
time on the way balik tu tour guide cter macam2
sebenarnya tempat tu antara tempat yang kena tsunami..
aku terlupa plak nak google sebelum p situ
tp Alhamdulillah, time ktorg p tu x de pape berlaku
sayu jugak la lalu kubur mangsa tsunami
kami hanya mampu menyedekahkan al-fatihah
*kt Batu Hiu :D
*pemandangan indah dengan bunyi ombak :P
*makan durian :D 3 biji je.... :((
pastu balik...
malam tu, makan lagi~~!!
tour guide ktorg masak nasi liwet ngan watkan BBQ
pergh...nasi dia....mmg best la..
tadi ak p mkn nasi liwet gak kat kedai makan..tp x sesedap yg dia wat..
makan ngan seafood n sambal kicap.... (ok, dah terliur :P)
pastu malam tu ktorang kuar mkn jagung bakar....hihi...sedap
*gmbr ni amek kt google...lebih kurang la ni :D sedap!!
*nampak je camni...tapi sedap~~
k...keesokan harinya, iaitu hari ke-3 ktorg bgn pun x dpt tgk sunrise sbb mendung jugak....
huhuhu...x pe la....x de rezeki kami time tu
hmm....pastu ktorang jalan2 p cari souvenior jek....ad la beberapa benda yg aku beli
hehe...rahsia :P
pastu, ktorg pun pulang ke jatinangor............
*sebelum pulang, sempat lg beli aiskrim durian :D
k, tu je...salam :D
p/s: panjangnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....mesti x de org yg khatam..
haha......
Salam sume~
So..minggu lepas tamatlah sudah final mid sem ktorang
So minggu ni sume orang enjoy~ hehe
Tapi kali ni, aku, BEa, Fiza n Munee p Bandung je...x pe x pe...still seronok sangat!! ^_^v
OK...cter pasal Bamdung, akan diceritakan oleh cik Bea
huhu....ak nak cter pasal ap yang aku lalui cket2 je..
hehe...hari pertama, time p Bandung electronic centre (BEC), i bought myself a new mobile phone
YAY~ this is my 2nd phone and I bought it myself~
sebenarnye ada jugak la duit abah aku cket..hehe...it's a sony ericsson Vivaz~
hihi...mine is red or venus ruby~
hihi..really excited~
*vivaz a.k.a kurara..such a kawaii name tho idk what does it mean :P
*hehe...aku rase dia smart :D
pastu p Bandung Indah Plaza (BIP) beli kasut plak..
hehe..kasut kuliah je...tp seronok gak...huhu...
pastu time tersesat kat Cihampelas walk a.k.a ciwalk beli beg plak..
huhu...sume barang2 ni mmg target nk beli n ada dalam budget k...
bukan senang aku nak berbelanja camni...
penjimat sebenarnya aku ni..hihi..
Pastu...esoknya...Hanamasa...makan2...tapi x lalu sangat sebab perut masuk angin..huhu
spoil btol...
x kisah la..tapi pastu ktorang gerak p Paris Van java a.k.a PVJ dengan tujuan untuk bermain iceskating..
tapi sebelum tu, aku mendapat kejutan daripada munee..
she bought me a watch!!~
waa....terkejut gler!!!
dah la mse tu aku ada kat situ...TQ munee~~~~
*hihi...nombor dia pun warna merak gak~
ok...pas solat maghrib, ktorang gerak p iceskating
x ramai mase tu...x de la malu sgt x reti main..hehe
x lama pastu, tetiba ad sorang coach kat ctu datang kt ak sambil bawak kek...
dalam hati.."eh, ad orang smbut besday kat sini..."
pandang belakang x de orang..uwaa...cuak jap
tetiba munee, fiza n Bea nyanyi lagu birthday
oh..untuk ak ke....waaaa~
*i was shock like this
this is my best birthday ever for the last 20 years i've lived in this world..
huhu...x ckop ngan jam, besday ak yang sepatutnya sebulan yang lalu disambut kat skating ring tu
ntah2 aku la orang 1st yang sbmbut birthday kat situ
heheheh....sweet sgt~~
TQ korang~~
*bukti..haha...kek comel~
*lepak kt pancake parlour..hehe
huhu...ok...hari ketiga, mmg unexpected...tetiba je ktorang keluar lagi..huhu
ktorang memang camni..suka wat kerja gila..huhu
Tapi papepun, memang best...memula p Bandung Supermall (BSM) nak main bowling sebenarnya...tapi da tutup...so ktorang gerak p Planet Dago yang cam nyawa-nyawa ikan je aku tengok..huhu..renovate kot..
memang kalah je la...
tapi last2 merasa la jugak sekali strike..hehe..puas hati jugak cket :D
*hehehe...adhwa tu aku la...kalo sesape x tau.. ^^v
pastu ktorang gerak ke ciwalk untuk makan piza tayar...memang besar cam tayar..:P
tapi rase dia bese-bese je...
ok..pastu ktorang pun pulang ke Jatinangor...tamatlah pengembaraan kami~
nak lagi baca la blog Bea yek..
p/s:kebelakangan ni x lalu makan...adakah aku sedang berevolusi???
aaahhh..kembalikan selera makan aku!!!
yang disyaki mengambilnya, BEA
Salam all~
So, it's tomorrow~the trip to Jakarta that i've been waiting for :D
So, here's the itenerary
14/6/10 (1st day~)
0500-0530: Depart from beloved Jatinagor~
0900-1000: Arrive at Anchol n head to Seaworld Indonesia
1030-1600: To Dunia Fantasi, Jakarta
1630-1800: To Pantai Anchol (sunset!!! >_<)
1830-1900: Arrive at Taman Mini Indonesia (we're gonna stay there for a night :D)
15/6/10 (2nd Day~)
0400-0430: Subuh prayer
0600-0800: Breakfast
0830-1200: Taman Mini Indonesia's Explorace
1230-1330: Prayer n Prepare to Leave :(
1330-1530: Head to Bogor's summit (well, I translate it from puncak Bogor XD)
1600-1800: Arrive at Kota Bunga (we missed that when we went to Bogor last time)
1830: Prayer and head back to Jatinangor
I hope we can stick to the plan and I'm not gonna tolerate if we miss any of this activity~
So Jakarta, I'm gonna step my feet on you tomorrow, InsyaAllah
Have fun All~
Jaa~
Salam everyone.. :D
Genki desuka??
haha...i just wanna post about my trip to Taman Safari Indonesia, located in West Java,
specifically, Cisarua, Bogor.
went there last Friday..
kinda late post, huh..
i'm not in the mood to write back then..
and now i am!!
It's is very exciting indeed.. :D
got to watch animal shows (elephant, tigers n dolphins)
Captured lots of pics XD

me and mr. orang utan
baby white tiger Saga :)

I like this one a lot!!
these are only some of them :)
I've seen a lots of animals there and feel very close to nature..
I'm very glad that i have a chance to experience this
especially when I go there with my friends..
of course it would be better if my family was there too :D
Unfortunately, we missed the chance to go to the garden..
I felt a little bit disappointed :(
I'd like to see all those flowers
maybe next time..
one more thing
if u wanna go there, make sure u bring ur own foods coz the prize is d*** expensive
maybe becoz it's tourism spot
unless u r rich...or u dont mind if it's about food XD
another one more thing!!
Kayla is now married!! XD
i'm sooooooo happy ^^
Her husband named Kyle..
he's a white tiger
Kayla is a cat..lol
I hope they'll lead a happy life and get many children!!
CONGRATULATIONS KAYLA & KYLE!!

Lovely+Cute newly wed couple!!
that's all, TQ





