*StAy Up*
Salam...
huarghh....pukul berape ni??
Lebih kurang pkl 5 pg msia n 4 pg waktu Indonesia Barat..
I havent sleep yet..
Hmm...sbnrnye td ak, KAm n Nabil tggu Geminid Meteor Shower..
malam ni dikatakn malam kemuncak..so..cam semangat nk tggu
bnde ni difahamkn berlaku setiap thn n intensitynye bertambah dr tahun ke tahun
so kalo thn depan maybe akn lebih bnyk yg dpt kte lihat n lebih jelas n terang
nk info lg try r search..

Subhanallah..


Hmm...ktorg tunggu sambil bce SOOCA..
sesekali sembang tntg zaman kanak2..
haha..
Sambil2 tu, melihat ke arah langit..
ktorg ddk kt tgge mse tu..

ktorg tggu..
lame..pastu, NAbil give up..
sian dia...dah ngntk sgt...
tggl ak ngan Kam..
ktorg tggu..
pastu. kam plak tdo..
atas riba ak..hehe
kebas..haha
x lame pas tu...














"kam...jom la balik bilik..
haha...x de rezeki r.."

maybe spot ktorg x best kot..
x leh tgk seluruh langit..
tp..x kisah la..

awal2 td ktorg nmpk firefly..
sekor je..
haha...anggap la tu meteor ak..
cantik..
bercahaya gak..

harap thn depan leh tgk..
InsyaAllah kalo diberikan kesempatan..
At least, ak nk tgk once in a lifetime..


k la..dh azan subuh dh pun..
pas solat..tdo la kot...
x thn...


p/s: tdo pas subuh x elok..jgn amalkn..
BTW, Happy BIRTHDAY BEA n SYITAH
also, Happy BECOMING BITRHDAY IZZAT!!!
May u guys lead a happy Life :)
Labels: 2 pendapat | edit post
sejujurnya... 
= PeRanG =

Salam....
Alhamdulillah...Multidiciplinary Examination a.k.a
MDE n Comprehensive dh setel..
Tinggal Student's Objective Oral Case Analysis (SOOCA) n Community Research Program (CRP) jek..

Hmm...4 hari ni mmg rse cam p perang..
Takut..
paranoid..
ni blom kt Palestin..AllahuAkbar..

Suasane Bilik Exam

Tembak-menembak berlaku..
BANG!! BANG!! <--disebut 'beng' bkn singkatan bagi ABANG
Berdas-das..tembakan
Berbutir-butir..peluru
kengkadang, nmpk...
Tp selalunye...x..
Kabur..
Berkabus..
So, kalo tembak pun..x tau..
kena @ tersasar
Tp..Alhamdulillah..
Ad juga yg ak yakin, tumpas ditanganku..(ayat x leh bla...haha XD)
Namun begitu, ak belum tumpas..
(hope so)

Hmm...skang...ak nk merehatkn diri jap..
Penat
Capek
Lelah
Fatigue
Tp X leh lelame..SOOCA penting >.<
kang x sempat plak nk prepare..huhu..
Dh x leh tembak, nnt nk wat ap??
GORENG??
haha..
(don't try this at HOME<--kalo ad org wat SOOCA kt umah la..huhu)

K la..merepek je..
just ignore the 'kemerepekan'

Kengkawan, perjuangan kte belum berakhir..
Ak x leh nk kate ak dh berusaha..dh berusaha ke ak?
Ckop ke demi kejayaan yg ak nk??
Wallahua'lam..biar Dia je yg menilai..
After usaha, doa n tawakkal
Semoga Allah memberi kemenangan n kejayaan kepada kita..
Amin...

pen off <-- padahal lgsung x gne pen XD
Labels: 0 pendapat | edit post
sejujurnya... 
SYAITAN >:E

Salam..
hmm..x tau nape..abah ak post ni kt komen entry
~ShopPing~ huhu..so ak wat la entry bru...kongsi ngan korang sekali..hehe..




*Sekadar image hiasan


DALAM Quran, jelas sekali Allah swt mendedahkan bahawa musuh manusia bukanlah manusia tetapi Iblis yang ingkar akan perintah-Nya untuk sujud kepada Adam.

Allah mengingatkan agar kita sentiasa berwaspada daripada pengaruh syaitan. Ia melihat dan hidup bersama kita tetapi kita tidak dapat melihatnya. Dia selalu mengacau sekalipun dalam solat. Ia menghiaskan kita dengan pelbagai maksiat.

Bagaimana kita dapat mengatasi, menolak segala rupa ancaman serta bisikannya yang mendorong kepada kesesatan?
Pertama, hendaklah kita menganggapnya sebagai musuh utama di dunia ini. Bahaya syaitan yang paling kita khuatiri ialah bahawa ia mengetahui kelemahan jiwa manusia.

Ulama telah memberikan pandangannya tentang dunia syaitan. Syaitan mempunyai zuriat sama seperti manusia sebagaimana yang difirmankan Allah yang bermaksud:

"Patutkah kamu mengambil ia dan turunan-turunannya sebagai pemimpin selain daripadaKu, sedang mereka adalah musuhmu?" -- Al-Kahf: 50.

Jika syaitan itu bukan daripada unsur malaikat tetapi serba sedikit ada menyerupainya. Tatkala Allah swt memerintah malaikat sujud kepada Nabi Adam
as, iblis terus menyampuk sambil berkata: "Patutkah aku tunduk dan sujud kepada makhluk yang dijadikan daripada tanah?'' Apabila iblis enggan melaksanakan
perintah Allah swt, maka ia terus disingkir daripada rahmat-Nya. Allah berfirman:

"Dia adalah dari golongan jin, maka ia menderhakai perintah Tuhannya." -- Al-Kahf: 50

Iblis bersumpah dengan kekuasaan Allah bahawa ia akan tetap menggoda segala makhluk Allah melainkan hamba-Nya yang ikhlas dan taat. Al-Quran menyebut:

"Iblis menjawab: Demi kekuasaan Engkau, aku akan menyesatkan mereka semuanya, kecuali hamba-hambaMu yang ikhlas di antara mereka (orang-orang yang telah diberi taufik untuk mentaati segala petunjuk dan perintah Allah)." -- Shaad: 82,83.

Justeru itu, Allah mengingatkan kita akan godaan syaitan. Setiap insan ada syaitannya yang sering menggoda, menyesat dan menghiaskan baginya pelbagai maksiat. sepotong hadis yang maksudnya: "Sesungguhnya syaitan itu masuk lari ke dalam tubuh anak Adam melalui saluran darahnya."

Syaitan sangat suka menyesatkan orang-orang yang jahil atau kurang ilmu.

Ia menghiaskan mereka dengan kepercayaan karut sehingga dapat menyakinkan manusia dengan ilmu ghaib.

Ia juga memperdaya orang-orang jahil supaya memberi fatwa tanpa pegangan ilmu yang sahih dan menyebarkan perkara bidaah serta memesongkan manusia dengan ajaran-ajaran sesat yang bertentangan dengan Islam.

Kita dapat mempertahankan hasutan dan tipu-daya syaitan dengan memohon perlindungan daripada Allah. bertakwa sahajalah yang dapat menentang ancaman syaitan daripada menembusi hatinya seperti firman-Nya:

"Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa apabila mereka ditimpa wasangka daripada syaitan mereka ingat kepada Allah, maka ketika itu juga mereka melihat kesalahan-kesalahan mereka." -- Al-A'raaf: 201.
Apabila syaitan mendengar bacaan ayat-ayat suci al-Quran, dirinya menjadi kecil dan apabila mendengar seruan azan pula, ia lari lintang-pukang dek ketakutan. Allah swt telah mengajar kita bagaimana kita dapat menolak syaitan sehingga ia mengundurkan dirinya. Allah berfirman:
"Dan jika kamu ditimpa sesuatu godaan syaitan, maka berlindunglah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui." --
Al-A'raaf: 200.

Rasulullah saw juga telah mewasiatkan umatnya supaya membaca ayat al-Kursi sebelum tidur, seperti sabdanya yang bermaksud:

"Apabila salah seorang daripada kamu hendak tidur, maka bacalah ayat al-Kursi. Sesungguhnya dia sentiasa dalam jagaan Allah dan syaitan tidak akan mengganggunya sehinggalah waktu fajar."
Terdapat juga doa-doa menentang godaan syaitan iaitu seperti doa Rasulullah yang berbunyi: "Aku berlindung dengan kalimat-kalimat Allah yang sempurna daripada kemarahan-Nya, seksaanNya, kejahatan hamba-Nya dan juga daripada bisikan-bisikan syaitan."

Labels: 0 pendapat | edit post
sejujurnya... 
A L - I M T I H A A N (~,~")


Salam Semua~

Rase x sangke hari Isnin ni (ESOK) pekse FINAL SEM!!!!

Takut sangat >.<

Tachycardia!!! Nervous!! x tau nk describe cmne..

Nape yang takut sgt ni???

Sbb x abes bce la...ap lg???

Buku yang nk kne bce tu....bnyk ni!!!(Fig 1.1) haha...bajet..

Fig 1.1. Books to Read *later*


Tp x mungkin la bce sume bku ni...

Nk bce slide lecture je...tu pun cam x sempat...(@,@)

Tu la....main lagi bebanyak...

Lalai!!

Lagha!!

Bile tah nk berubah

X pe la...try wat yg terbaik kali ni..

Kepada dak2 Twinning 09 n sesape la yg kenal..x kenal pn x pe.., All The Best

Minta maaf atas segale salah silap ak selame ni..

Kalo korang ad wat salah ngan ak pun, jgn risau..ak maafkn

Kte same2 memaafkn k. Hehe... :D

Dengan itu, Semoga ALLAH memberikan kejayaan kepada kita, permudahkan kte nk jawab pekse..

Igt memane yg lupe..

Yang penting, ilmu tu biar berkat..

Ak tau sume dah berusaha..tinggal nk keluarkn hasil usaha tu je time pekse nanti

Pastu...same2 kte bertawakkal..ap keputusan yang kte dpt nnt, kte serahkn kepada yang Maha Pemurah

“...Faiza ‘azamta fatawakkal ‘alallah, Innallaha yuhibbul Mutawakkilin” (Ali ‘imran: 159)

^x phm bkk tafsir..huhu

Berikut adalah EXAM SCHEDULE (fig 1.2)

Fig 1.2. Exam Schedule


Hmm....x tau nk tulis ap lg....

Kepada Mama ngan Abah, tolong doakan kejayaan org (though I know u already did)

Love U

That’s All,

Salam Peperiksaan n Selamat Berjuang!! J

Labels: 6 pendapat | edit post
sejujurnya... 
  • About Me

    My photo
    I'm a student from Padjadjaran University, Indonesia. Interested in art, j-pop/j-rock, cooking~~ and of course, EAT :D. I'm a future Doctor, InsyaAllah.. Amiiiin...

    Feel Free 2 Add :)

    your Curiosity

    I'm a YUI Lover

    Health Tip of The Day

    next please