Happy Birthday Mama!!!


Salam...
so..it's almost midnight here in Bandung..
And it's already midnight there in Malaysia
and I just wanna wish mama
HAPPY BIRTHDAY!!
May Allah bless u forever!!
Thnx for everything..
thnx for the hardship u've encountered to raise me up..
I'm sorry for everything i did that hurt u...
I'm very grateful to have u as my mom..
U are the best mom in the world!!
I'm nothing without u
I Love U

*my beloved mom..Noorliza bte Zakaria

This year I wish mama on the correct date
Cause there's one year I thought it's 25/5..
I was staying at hostel back then
so I didn't wish her on 25/4
I felt very guilty and on 25/5 i called her and wish her birthday
and my mom said
"hang ni buang tebiat ka??"
(have u lost ur mind??)
haha..i still remember that..
sorry..i wont make that silly mistake anymore..

And this background song I dedicate specially for u
from YUI- to mother
though it's actually meant for mother's day..
I don't care.. :D
so she's now playing piano instead of guitar..
I can't wait for the single to be released!!


*my all time favourite j-pop artist YUI ^^,

Sing along session
To Mother
YUI
Datte anata itta janai
Namida goe utsumuita mama

Uso mo tsukenaku nattara
Ikite yuke nakunaru yo to

Aisarete itai to omou kara
Donna itami datte
Waratte miseta ah ah

Kanashimi tte
Atashi hitori dake nara
Kotaerareru no ni

Yasashisa tte
Zankoku yo ne ?

Kokoro made
Midareru mono

Zutto issho ni itai kedo
Kirai na toko ga fueru hibi

Nitamono doushi nanda yo ne ?
Wakaru you na ki mo shitteru

Aishiaeru hito ga dekita no
Sonna hi ga kureba
Kawareru kana ah ah

Shiawase tte
Mahou mitai ni
Kagaya itekurenai kedo

Nikushimi tte
Sasai na surechigai deshou ?
Nakanaide

Taka ga unmei nante
Kaete yukeru'n datte
Uchi wo tobidashite yoru ni naita

Dare mo inai kouen no benchi de
Mukae ni kite kureru no wo matteita

Kanashimi tte
Yorisoeba toko to naku
Atatakakute

Yasashisa tte
Soba ni areba futo
Amaete shimau mono

Nee
Shiawase yo
Tabun
Atashi

Anata ga
Itan dakara

And one more thing
I'm having exam on May and the exam schedule is quite irritating..
but I have to take it anyway..
so many to study yet so little time..
I hope I can do well
I hope all of us can do well :)
Let's succeed together!!
Ganbatte ne!!

p/s: Happy Birthday to Syuhada too ^^
May Allah Bless u :)
Labels: 0 pendapat | edit post
sejujurnya... 
Aku dan...
Salam sume~
quite sometimes i haven't update my blog..
huhu...sebabnya: malas+busy

so harini seperti rajin nak menaip sikit2
pagi tadi ada Sukaneka sempena Camaraderie: Togetherness
minggu yang memang khas untuk girls sahaja :D
Memang best dan penat..
Pastu singgah CARPAL (Care for Palestine) jap..
balik program tu dapatla kuih sorang sebungkus..



Sebelum balik bale,
Aku dan Bea p makan
Order2..pastu ada sorang pakcik ni datang...
Bea yang baik hati memberikan kuihnya kepada pakcik tersebut..
Dengan wajah yang bahagia, pakcik tersebut mengucapkan terima kasih
lalu beredar ke orang yang lain pula

Tidak lama selepas itu, ada seorang pakcik lain..
menyanyikan lagu-lagu
datang kat kitorang gak..
Aku pun dapat kuih tu..
jadi aku memberikannya kepada pakcik tersebut..
sama reaksinya..mengucapkan terima kasih dan senyum..
aku berkata kepadanya "dimakan ya"
Selepas itu, dia menjawab "ya, buat anak2"
selepas itu..dia juga beredar dan pergi ke orang lain..

Hmmm..tu je ceritanya..
sebenarnya panorama sebegini tidak asing lagi di sini..
makcik2 yang membawa anak..
penyanyi2 jalanan..
dah biasa kelihatan...

Macam2 ragam..
ada yang dah diberi duit, pergi tanpa menghabiskan lagu pun..
(x de la harap sgt pun..tp cam..ntahla..huhu..)
jika x diberi, nyanyi..sampai habis lagu..dengan harapan akan diberi sedikit sumbangan..
Pernah sekali tu, ada makcik ni..
Aku x bagi pape..
dia maki2 sambil kuar dari tempat makan tu
geram gak r..
ada ke patut..
rosak mood aku haritu

Dan selalunya..mereka ini, orang yang sama, menyanyikan lagu yang sama,
setiap hari..
kadang2, nak makan pun rasa x selesa..
melihatkan keadaan mereka yang tidak berkemampuan,
sedangkan kami sedang makan..
kadang2..budak2 pun ada..
X p sekolah ke diorang ni?
mungkin mereka memang miskin..
atau mungkin sindiket??
no comment

Kadang2 tu memang la kesian,
tapi, itu sahaja ke yang diorang mampu buat untuk memperbaiki
ekonomi keluarga dan menyara diri?
Aku tengok, kebanyakan mereka kuat untuk bekerja
X de la cacat ke apa..sempurna je..
Boleh je kalo nak buat pekerjaan lain selain dari meminta-minta
Hmm...mungkin mereka ada alasan tersendiri yang tidak memungkinkan mereka untuk berbuat demikian..

Papepun..nak kongsikan website yang ada memberi info tentang hukum mengemis
kalo nak banyak lagi cari sendiri :P

wow..panjang betul..
huhu..itu sahaja yang nak dikongsikan..
harap ada yang bermanfaat..
:D

P/S: sorry kalo skema sangat :P
Labels: , 0 pendapat | edit post
sejujurnya... 
  • About Me

    My photo
    I'm a student from Padjadjaran University, Indonesia. Interested in art, j-pop/j-rock, cooking~~ and of course, EAT :D. I'm a future Doctor, InsyaAllah.. Amiiiin...

    Feel Free 2 Add :)

    your Curiosity

    I'm a YUI Lover

    Health Tip of The Day

    next please