Things That CAN make Me CRY TT___TT
Salam semua~~
hari ini, nak kongsi tips camne nak wat aku nangis..hahaha..
korang boleh try mane2 yang possible untuk korang lakukan

1. Kena marah ngan parents
yang ni memang selalunya aku akan nangis. walaupun marahnya x de la sampai mengamuk ke ape..
ha...tapi ni selalunya time kecik2 la... skang ni aku da jadi budak baik...x degil da...
yeke??
*ni mak aku n aku time kecik..ktorang duduk kt US time tu.. (tlg jgn caye)

2. Perasaan kena buli
hmm...camne nak explain..aku bagi contoh la..
time malam2..aku tengah tido...pastu ada orang call...pastu aku kate la.."aku nak tdo la.."
pastu orang tu x bg....banyak kali ak kate nak tido tapi dia x bagi jugak. Time tu aku rase cam kena buli x leh tdo....(padahal bole je aku tdo tanpa menghiraukan kata2 org tu.. ~__~' )
ha....pastu ak teros nangis..pelik x??? aku pun rse pelik...
ada lagi kisah lain yang aku rasa cam kena buli..tp x pe la...ckop ini sahaja sebagai contoh

*jgn buli aku.. TT__TT


3. Lapa sangat pastu aku ajak orang makan x de sape nak ikot @ x de sape ajak aku makan
huhu...panjang kondisi ke-3 ini. 
Ha...aku ni kuat makan dan senang lapa...
so, kalo ak x dapat makan untuk sehari tu, aku akan menangis mengenang nasib diri...
tapi skang ni da jarang sebab aku lebih mengamalkan sikap layan diri dengan mengajak p makan atau kalo da x de sangat makan sendiri je...huhu

*lapa...

4. When i did something and it turned out disastrous
ok...ni...x selalu la....tapi pernah..ada entry aku pasal kek yang aku wat tp x masak sbb gas abes n time tu da tengah2 malam.
hmm...lagi2 pulak ak wat tu atas permintaan orang lain..
memang sedih la...nangis sampai keluar air mata... (nangis apakah yang x kuar airmata?? haha)

*ni bukan aku yang bake..cilok dari google

5. Tengok citer yang berunsurkan kekeluargaan n persahabatan..CINTA? kadang2 (x nak ngaku jiwang :P)
hmm...ni memang typical la kan...aku tengong movie Ultraman Cosmos yang movie tu pon aku nangis..sedih sangat time ultraman nak balik planet dia tu...dengan background music lagi..
Tengok citer shin-chan pon aku pernah nangis time dia cter pasal shin-chan dan keluarga dia..x igt la episode mana..
1 litre of Tears..mmg sedih abes...lebih 1 liter kot air mata aku kalo nak kumpul...
banyak lagi la citer2 lain..
disebabkan aku tidak membaca novel2 jiwang, maka tiada sebab untuk ak menangis disebabkan itu. :P

*ni ikeuchi aya yg aku lukis beberapa tahun yg lepas..bru kaler cincai2 td XD..what an eyesore..

6. Potong bawang
ini adalah bukan atas dasar perasaan...mmg kalo potong bawang aku akan teresak-esak :D
*bawang besar

7. Makan makanan pedas
aku boleh makan pedas...tp kalo da pedas sgt...mmg boleh mengeluarkan air mata ngan air hidung skali..hahaha..maaf kalo korang geli tp aku rasa bese je..haha..
*cili, cabai, lada...ske hti korang nk panggil ape..

ha...tu je la setakat ni..yang lain..nnt aku pk lg..
wassalam :D

p/s: aaaaaaa...banyak keje.....*nangis*

Labels: edit post
4 Responses
  1. Anonymous Says:

    aku pn rse bese je.haha.ultraman cosmos pn sdey ey?ko lg truk dr aku!hahaha

    [Reply]

  2. AmalAdhwa Says:

    sedey wei....ko x tgk...cuba kalo ko tgk...lg trok drpd ak...
    haha...bgsla ko pun rase bese je... :P

    [Reply]

  3. Anonymous Says:

    hahaha:) nice post~ comey!!

    [Reply]


Post a Comment

  • About Me

    My photo
    I'm a student from Padjadjaran University, Indonesia. Interested in art, j-pop/j-rock, cooking~~ and of course, EAT :D. I'm a future Doctor, InsyaAllah.. Amiiiin...

    Feel Free 2 Add :)

    your Curiosity

    I'm a YUI Lover

    next please